Ceremoniile naziste au fost ridicate la rang de arta, inainte de cel de-al Doilea Razboi Mondial. Astfel, partidul nazist nu avea doar rol de organizatie politica, ci era o ”masina de propaganda”psihologica. Nemtii au inteles mult prea bine puterea simbolurilor si a termenului de ”brand”. Ceea ce reiese foarte bine din urmatoarele fotografii pe care va invitam sa le analizati indelung. Svastica, culorile(rosu, negru si alb) nazismului au fost selectate cu atentie pentru un efect psihologic maxim. Nimic intamplator in alegerea liniilor, a vulturilor romani si frunzelor aurii care evocau o natiune puternica, cu adanci radacini in istoria lumii.

Ceremoniile naziste: Propaganda Fuhrer-ului, o adevarata arta

Banderolele puse pe uniformele negre reprezantau o declaratie despre virilitate si incredere suprema. Pe uniformele SS, adaugarea craniului si a oaselor incrucisate, erau menite a insufla frica.

In ,,Mein Kampf”, Adolf Hitler a definit simbolismul steagului rosu: rosu reprezinta ideea sociala a miscarii naziste, discul alb reprezintă ideea nationala, iar hartia rosie, folosita in culturile ariene de milenii, reprezinta „misiunea/lupta pentru victoria omului arian si, in același timp, victoria muncii creatoare „.

Fotografiile ce urmeaza apartin lui Hugo Jager, fost fotograf personal al lui Adolf Hitler. El a calatorit cu Hitler in anii in care a condus si in timpul celui de-al Doilea Razboi Mondial. Importamt de mentionat e faptul ca, el a fost unul dintre putini fotografi care foloseau tehnici de colorare la acea vreme. Pe masura ce razboiul se apropia  de final in 1945, Jaeger ascunde fotografiile in afara Munchenului. Fotograful s-a intors la locul secret dupa multi ani pentru a se asigura ca sunt an siguranta. Zece ani mai tarziu, in anul 1955 le va dezgropa si le va tine intr-o banca. In anul 1965, Jaeger vinde fotografiile pretioase revistei Life.

Selectie de fotografii realizate de forograful Hugo Jager. Sursa foto: Life Magazine.