Acasa Istoria lumii Petre Cristea...

Petre Cristea. Regele derapajelor la Raliul de la Monte Carlo si Nürburgring

In urma cu 79 de ani, pe 21 mai 1939, Petre Cristea si miticul BMW 328 castigau cursa Eifelrennen, pe Nürburgring, in Germania. O cursa legendara, pe unul dintre cele mai dificile si mai faimose circuite din lume. Si cum victoria nu era de ajuns, pilotul roman a realizat si record de circuit, cu o viteza  de 115 km/h.

Petre Cristea. Regele derapajelor la Raliul de la Monte Carlo si Nürburgring
Petre Cristea. Regele derapajelor la Raliul de la Monte Carlo si Nürburgring. Sursa foto: promotor.ro

- Publicitate -

Motorsportul romanesc a inregistrat putine victorii internationale, cele mai importante fiind obtinute in perioada interbelica. Tari precum Germania, Franta, Italia castigau toate cupele, iar Romania a dat doar cateva nume, care s-au bucurat de recunostere europeana.

Unul dintre acestea este Petre Cristea, care in anul 1936 s-a impus intr-una dintre cele mai cunoscute curse din lume, raliul Monte Carlo.

„Genialul campion Pierre-Gregoire Cristea”

Pasiunea pentru motoare il va aduce des in atelierele Leonida, importatorul de automobile din Romania. Obtine permisul de conducere mintind ca are varsta majoratului(avea 16 ani), ca in 1931 sa se inscrie la Raliul Monte Carlo, cu un Dodge Victory Six. A reusit un loc 11, urmand competitia din 1934, obtinand locul 18 cu un Ford V8 si locul 15 in 1935.La editia din 1936 a Raliului de la Monte Carlo, alaturi de copilotul pe Ionel Zamfirescu, Petre Cristea devine primul si singurul roman care aduce trofeul monegasc.

Petre Cristea. Regele derapajelor la Raliul de la Monte Carlo si Nürburgring
Petre Cristea-1936 si masina cu care a castigat Circuitul Monte Carlo. Sursa foto: 4tuning.ro

Pana la inceperea celei de-a doua conflagratii mondiale, Cristea obtine locul 1 la categoria sport in Marele Premiu al Portugaliei, in Austria se claseaza pe locul secund, iar la Bucuresti inregistreaza un nou succes.

Petre Cristea. Regele derapajelor la Raliul de la Monte Carlo si Nürburgring
Circuitul de la Monte Carlo. Sursa foto: https://www.4tuning.ro/istorie-auto/serial-petre-cristea-ep-5-povestea-victoriei-in-raliul-monte-carlo-1936-25313.html

Petre Cristea. Regele derapajelor la Raliul de la Monte Carlo si Nürburgring
Drumurile circuitului Monte Carlo. Sursa foto: 4tuning.ro

Nurburgring, competitie castigata de Petre Cristea si miticul BMW 328

  • Duminica, 21 mai, anul 1939.
  • Decorul: circuitul Nürburgring de 22,81 km, unul dintre cele mai dificile din lume.
  • Competitia: International Eifelrennen, etapa a doua a campionatului german
  • Clasa: 2.000 cmc
  • Provocarea: sase tururi cu un total de 136,86 km.
  • Concurenti: 17 piloti, din care doar 10 s-au aliniat la start.

    Petre Cristea. Regele derapajelor la Raliul de la Monte Carlo si Nürburgring
    Petre Cristea. Regele derapajelor la Raliul de la Monte Carlo si Nürburgring. Sursa foto: promotor.ro

    Petre Cristea. Regele derapajelor la Raliul de la Monte Carlo si Nürburgring
    Petre Cristea. Regele derapajelor la Raliul de la Monte Carlo si Nürburgring: pilotul roman pe circuitul german. Sursa foto: promotor.ro

Intr-o asa companie, cu cei mai buni piloti, Petre Cristea, un pilot necunoscut din Europa de Est a stabilit recordul pe pista Nürburgring, la bordul miticului BMW 328 (modificata de roman). Recordul a fost doborat, 14 ani ani tarziu, de Stirling Moss.
Dupa cel de-al Doilea Razboi Mondial, Petre Cristea a concurat in Romania. De-a lungul carierei sale, pilotul a participat la 80 de competitii, a obtinut 30 de victorii si 26 de clasari pe podium.

„(…) Circuitul Nürburing  (bucla mare) măsura atunci 22 de km, având 173 de viraje de toate felurile. În cele trei zile de antrenament am înregistrat cei mai buni timpi (cu cronometraje oficiale electrice). Frumuseţea era că toţi concurenţii la categoria 2000 cmc (circa 20) erau numai cu maşini BMW tip 328. La plecarea în cursă, maşina cu cel mai bun timp la antrenamente era plasată lângă capătul din dreapta al liniei de start, având în stânga pe cei cu timpii 2,3 şi 4.Numai că primul viraj, plasat la circa 150 m de la linia de start, era o curbă rapidă la stânga. Aşa că, în mod automat, după acest viraj m-am pomenit pe locul 5! De ce? Foarte simplu: toţi cei din stânga mea s-au aflat automat pe coarda virajului! Ba încă s-a băgat printre ei şi cel din extrema stângă a celui de-al doilea rând de concurenţi…Petre Cristea.

- Publicitate -

LASATI UN MESAJ

Va rugam sa introduceti un comentariu!
Va rugam sa introduceti numele aici

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Ultimele articole

Ceremoniile naziste. Cum se folosea Hitler de propaganda?

Ceremoniile naziste au fost ridicate la rang de arta, inainte de cel de-al Doilea Razboi Mondial. Astfel, partidul nazist nu avea doar rol de organiza...

Pelaghia Rosu. Eroina pasoptista a motilor. Cum a reusit sa puna pe fuga revolutionar...

De ce povestile extraordinare cu/si despre eroine, precum Pelaghia Rosu, nu sunt predate in scoala romaneasca? Oare aceste evenimente nu fac si ele pa...

K2-236B. India a descoperit o noua planeta. Un an dureaza aici 19,5 zile

K2-236B sau EPIC 211945201b este numele noii planete descoperite recent de catre oamenii de stiinta din India. Un eveniment important pentru aceasta t...

Procesul maimutei. Cum au creat valva teoriile lui Darwin, predate in scoala american...

Ati auzit de Procesul Scopes, in traducere libera ,,Procesul Maimutei''? Nici noi, pana sa citim ,,Discursuri care au schimbat lumea'' de Simon Sebag ...